Hvorfor siger du hvad til hvem? Er du konsistens i alle dine budskaber? Selvom det i dag handler om dynamisk indhold og kundetilpassede budskaber, er det vigtigt, at der er konsistens i dine overordnede budskaber. Tænk over hvad du vil sige, hvem du vil sige det til og, ikke mindst, hvorfor du vil sige det.

 I den sammenhæng har du måske hørt, at det gælder om at finde dine USP’er – Unique Selling Points. USP er efterhånden blevet et af de helt store buzzwords inden for kommunikation og markedsføring. Men i FXA mener vi ikke, at du bør jagte det unikke. For på trods af, at vi lever i en kultur, hvor der handler om at være så unik som mulig, så er sandheden, at vi ligner hinanden meget mere, end vi vil være ved. I stedet mener vi, at det er vigtigt at kortlægge alle argumenterne – også selvom de ikke er unikke. 

 

ArgumentMatricen

ArgumentMatricen fra FXA hjælper virksomheder og organisationer med at identificere og kortlægge alle argumenterne om deres virksomhed, services, produkter osv. Også selvom de er ganske almindelige. Vi starter med at tage det hele med, hvorefter vi får dem prioriteret i forhold til målgrupperne. ArgumentMatricen giver dig altså det nødvendige overblik og systematiserer dine salgsargumenter i forhold til dine målgrupper. Sammen finder vi de salgsargumenter, der faktisk er belæg for. Argumenter som er valide, testet internt og kendt af alle, der har kundekontakt. Når ArgumentMatricen er udarbejdet bør alle, der skriver noget om virksomheden, have et eksemplar. På den måde bliver der skabt konsistens over alle budskaberne og salgsargumenterne.

Vores erfaring siger at denne tilgang er langt mere effektiv end at finde USP’er, som måske i virkeligheden ikke er så unikke, når det kommer til stykket.

 

Book et møde

FXA stiller de kritiske spørgsmål, så din organisation eller virksomhed kan få sine budskaber forstået og formidlet, og vi kan levere den kommunikation, der rammer plet i forhold til den kunde, I gerne vil have i tale. Med vores tre kerneydelser; kommunikationsstrategi, grafisk og visuel identitet og inbound marketing er FXA specialister i at skabe dialog mellem organisationer, virksomheder og deres kunder. Book et gratis møde med os, hvor vi vil fortælle mere om ArgumentMatricen, og hvordan den kan gavne din forretning. Vælger du at gå videre med ArgumentMatricen, vil den blive udarbejdet på en workshow, der typisk tager 4-6 timer.